DIY: STRIJKKRALEN

Ken je ze nog?
Vroeger was het een hele rage, die strijkkralen!
Ik zag ze al eerder voorbij komen bij IKEA,
en dacht meteen, wat leuk dat die dingen nog bestaan!
Na een beetje snuffelen op Pinterest, kwam ik zoveel leuke ideeën tegen.
Bijvoorbeeld dit rendier, leuk voor straks met de feestdagen!

 

Wat heb je nodig?
Strijkkralen
Bordjes waar je de kralen op kan leggen
Strijkbout
Strijkpapier
Veel geduld
Liefde voor priegel-werkjes
 
 Dan kun je aan de slag...
Leg alle kralen op het bord in het figuur die jij wil maken.
(Als je hetzelfde rendier wilt maken, kan je hier precies tellen hoeveel kralen ik gebruikt heb)

 
 
           Als je klaar en helemaal tevreden bent,
leg je het strijkpapiertje er bovenop en ga je met de strijkbout eroverheen. 
Je ziet vanzelf dat de kralen platter worden
en de gaatjes in het midden van de kraal wat kleiner worden.
 
Even goed laten afkoelen,
en klaar is je strijkkralen-creatie!

(Foto's: © Ingeloulotte)

1 opmerking:

Bo zei

Dit doet me denken aan vroeger, ik vond dit altijd heel leuk om te doen!